úterý 16. července 2013

Jak zkrátit kalhoty a nezkrátit si při tom život

Ačkoliv mám při své výšce 170 cm nohy celkem gazelí ( dle mého je to způsobeno lehkým nepoměrem - mám asi prostě kratší tělo :) ) a většinou mi bývají kalhoty spíš krátké občas se mi povede natrefit na vskutku skvostné kalhoty ve velikosti 26/34 (pas/délka). Jenže délkově mi pasujou 26/32. Nevim jak je to možný, ale 26/32 se mi podařilo koupit snad jenom jednou. Nikde je nemají. Někdo by měl těm lidem co to šijou vysvětlit, že vyrábět kalhoty 26/34 je holej nesmysl. Velikost 26/34 je na žirafy. Totiž, šířkově pasuje na zadek mojí velikosti, ale nohy ještě o cca 5 - 6 cm delší. Což je podle mě anatomicky nemožný. A tak nechápu, kdo je může kupovat. Možná proto jich mají všude mraky. Pač to nikdo neobleče. Nebo je to přežitek z doby, kdy se kalhoty nosily  přes podpatek lodičky až na zem. Jenže, doba pokročila. Dnes odhalujeme podpatky a někdy směle ukážeme i ladný kotník.
Tak, a když narazím na skvostné kalhoty 26/34 to, že jsou dlouhý mě neodradí. Diva rukodělná si přece poradí!

Otázka zní : Jak zkrátit kalhoty, aby v nich člověk nevypadal jako debil? 

Ohrnout?? Pokud to nejsou Boyfrendy, pak na to rovnou zapomeňte. Pokud teda nechcete vypadat jako na základce, kdy jste dorůstala do kalhot po starší ségře. (u stylu boyfrend je naopak ohrnutí žádoucí a nutné)

Ustřihnout a založit? Ještě hůř! Budete vypadat jako když vám kalhoty upravovala babička, po které jste je rovněž zdědila. (všimněte si někdy zručných důchodkyň v tramvaji - ano to jsou doma zkrácené kalhoty. Vypadají, že jsou ukončené násilím - chybí jim totiž originální dolní šev)

Takže, nažhavit šicí stroje, jdeme na to,
Potřebujeme:
Šicí stroj a vše k němu potřebné
Dvoje kalhoty - jedny, které jsou vám dlouhé a druhé, které sedí perfektně.
Nůžky


Kalhoty položíme přesně na sebe. Dohlédněte ať vám sedí na sebe hlavně rozkrok. Výška pasu je u každých kalhot trochu jiná. Podle ní se neřiďte.





Ohrneme nohavici kalhot, které budeme zkracovat tak, aby dolní lem byl těsně nad dolním lemem kalhot podle kterých zkracujeme.


¨

 Je dobrý, zafixovat si ohrnutou část špendlíkama.




Takto zašpendlenou nohavici navlečeme na šicí stroj a těsně pod švem prošijeme jednoduchým stehem na rovnostehu (já jinej stroj stejně nemam)



Po sešití by měla nohavice vypadat asi takto.




V tuto chvíli doporučuju kalhoty vyzkoušet. A to tak, že sešitou část nohavice zahrneme dovnitř ke kotníku a lem spustíme dolu. Toto bude výsledná délka. 
Pokud se vám nezamlouvá, můžete steh rozpárat a začít znovu :)
Pokud jste spokojení s výslednou délkou, založenou část ustřihneme cca 1cm pod naším stehem.




Po ustřihnutí :



Šupky dupky zpátky ke stroji. Ustřižený konec zaentlujeme cikcak stehem (nebo zkušené švadlenky mající overlock to vezmou na něm)


Stav po zaentlování. ( no, entl mi moc nejde, máma by mi dala! Ještě, že to nebude vidět)



A teď už jen otočíme lem dolů :)



Voi la  - kalhoty jsou zkrácené můžeme vyrazit do ulic ukazovat podpatky :)




Be Dreamer!
Pusu K.

19 komentářů:

  1. manual jak z cosmoburdy:D

    huge like - popis, fotky, proste vse!

    OdpovědětVymazat
  2. p.s.: takhle mi mamina taky jednou zkracovala kalhoty po Tobe - ale vysledek nebyl tak pekny!;)

    OdpovědětVymazat
  3. Jé! Moc hezké, já jsem si kalhoty taky zkracovala (já jsem naopak ale malá a tlustá :D), ale výsledek nebyl tak dobrý. Jedny kalhoty mi tu čekají za zkrácení, tak to vezmu podle tvého návodu :)

    Svět podle S.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super S, tak dej pak vědět jak se ti to povedlo, jsem zvědavá :)

      Vymazat
  4. No já mám velikost 25/32 a ty sháním taky hrozně těžce,takže dík za tip,ještě mít doma šicí stroj :D Hold budu jezdit 400km za mamkou :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, mně taky některý 25/32 sedí. A máš pravdu, takhle "hubený" kalhoty jsou nesehnatelný. Podařilo se mi taky koupit jen 25/34 a už jsou zkrácený :D.
      Nabalíš kalhoty a uděláš si výlet za mamkou. Já se to od mamky naučila a stroj mam starej od ní, taky jí mám něco přes 400 km, a navíc za hranicema ČR, takže se tam dostanu tak jednou za půl roku. A s mojí frekvencí nakupování, bychom pak celej víkend akorát zkracovaly kalhoty :D Tak ať se vám s mamkou hezky šije :) K.

      Vymazat
  5. to je dosť super! akurát že ja mám 180cm a všetky gate sú mi práveže krátke :D ale posuniem to mamke, tá sa poteší

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 180 cm, to jsou teprv gazelí nohy :) Na to jak gatě prodloužit, jsem bohužel zatim nepřišla, ale kdyby náhodou jo, napíšu o tom :D
      Tak aspoň mamka třeba návod využije :) K.

      Vymazat
  6. já chci taky velikost 25 béééééééééééé,to už bych neřešila nejakou 32,34:-)
    ba ne jsem antitalent,takže švadlenka to jistí:-),nejmíň co jsem kdy měla bylo 28,ale to už jsem byla chcípák který nemohl unest balík vod,holt jsem se musela smířít se svojí slovanskou pánví,ale to je od jinud,hezký stránky,velká pochvala ode mne,narazila jsem na tebe u plum v komentářích a zalíbilo se mi že nikomu nic nepodsouváš,máš o čtenářku víc:-) bye eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za pochvalu, potěšila Evi. A že máme novou čtenářku mě těší ještě víc.. Mít vel.28 a bejt chcípák co sotva dejchá nestojí za to. Já jsem hubená od přírody. A taky jim asi míň než normální lidi. Ne úmyslně, ale prostě nejsem velkej jedlík. Na druhou stranu zas nemám žádný prsa, a to taky naštve :D. Ale naučila jsem se s tim žít a neřešit to. Měj ráda svou slovanskou pánev, protože patří k Tobě. Je důležité být svá :D ..a zdravá :)

      Vymazat
  7. Díky za návod, kalhoty jsou zkrácené, povedlo se hned napoprvé! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! To jsi šikulka a já mam radost, že to někomu posloužilo :)

      Vymazat
  8. Jinak hodně pobavilo tohle: "Ustřihnout a založit? Ještě hůř! Budete vypadat jako když vám kalhoty upravovala babička" - ano, celé roky mi takhle kalhoty upravovala babička a já byla vždycky smutná, že to vypadá tak blbě...

    OdpovědětVymazat
  9. Super navod, diky! Uz si zkracuju prvni kalhoty (akorat nemam stroj, tak to delam v ruce a je to na dlouho, ale vysledek stoji za to)

    OdpovědětVymazat
  10. Řekl bych, celkem vychytaný návod. Zvládnul jsem ho i já!!! Nejdřív jsem vyzkoušel technologii na starých kalhotech, abych zjistil co a jak, i jak vlastně pracuje el. šicí stroj, kam se strkaj nitě atd. a pak jsem tímhle způsobem sfouknul nohavice u svých nových jeans...chacha
    Manželka koukala jako vejr, když jsem se pochlubil svým výsledkem, ale bohužel pro mne, hned chtěla, abych jí taky zkrátil jedny její jeansy... Hmmm, a ne, aby se to taky koukala naučit, kopejtko jedno!!! Zdraví Thomas

    OdpovědětVymazat
  11. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  12. Jsem moc ráda, že jsem Vás "potkala", něco se přiučím, děkuji.

    OdpovědětVymazat