úterý 30. července 2013

Pod 30 nebrat!



Mám ráda léto. Mám ráda slunce a opalování. A mám taky ráda svojí kůži, když je hezky opálená do bronzovězlaté. Jeden hned vypadá mnohem líp. Navíc, když jsem třičtvrtě roku v obličeji zelená a vypadám nezdravě! Ještě, že máme makeup, bronzery a tvářenky a můžeme švindlovat.
Kdykoliv mám tedy v létě možnost dostat se na sluníčko, neváhám a už se válím někde po ručníku. Nejraději na pláži samozřejmě. Když je pláž daleko ( jojo letos si počkám až do října), vezmu za vděk bazénem městským i domácím, terasou i balkonem a nabíjím se na slunci jak solární panel.

Co je pro mě opravdu důležité, je zdraví. Zdravý životní styl celkově. A k němu patří i zdravá kůže.
Asi si teď klepete na čelo.... No jasně, to je fakt zdravý grilovat se na slunci. No neni. Já vim. O tom, jak neblaze působí sluneční paprsky na kůži, se dočtete v každém podprůměrném časopise pro ženy. No, dneska možná už i v tom pro muže.

Klíčem k úspěchu na obou frontách (opálená i zdravá) je vysoký faktor a kvalitní krém.
A když říkám vysoký, myslím tím opravdu vysoký. To znamená: vezměte všechny patnáctky a desítky, které vlastníte a naházejte je rovnou do koše. Nebo lépe rovnou do popelnice, abyste neměla touhy je z toho koše zase vytáhnout - dyť je to škoda! Neni!! Škodu s tim budete páchat leda tak na svojí pleti.
Přes práh mojí domácnosti nesmí opalovací krém s SPF pod 30.
Vůbec nejraději se mažu padesátkou. A to se opaluju dobře a celkem rychle. Nemažu se krémem s SPF 50+ proto, že bych se s nižším faktorem spálila. Mažu se krémem s vysokým faktorem, protože nechci mít v pětatřiceti kůži scvrkou jako suchá švestka, v obličeji rýhy jak od pluhu a pigmentové skvrny navrch. O hřbetech na rukou ani nemluvim. Zkrátka nechci vypadat "vyžile".

Pravda, s tak vysokým faktorem trvá delší dobu než se opálení na kůži projeví. První známky uvidíte tak po týdnu. Zato je ale barva mnohem trvalejší. Moje bikiny jsou na kůži viditelné i v zimě. A když jsem letos na začátku léta poprvé odhalila svoje gazelí nohy v sukni, ptala se mě kamarádka, jestli jsem byla v solárku. Kdepak solárko. Dovolená loni v srpnu! Na obličeji mi opálení nevydrží, protože si ho skoro neopaluju. Hlavně u moře mám obličej namazaný opalovacím krémem na obličej s SPF 50+ a stále pod slunečníkem. Chráním svoje kolagenní a elastická vlákna jak můžu. Stačí mi, že ubývají věkem. Ještě si je budu dobrovolně po desítkách ničit. Nikdy!

Je vcelku jedno, jaké krémy si koupíte. Každému asi vyhovuje něco jiného. Já jsem rozmazlená dáma a mám vysoké požadavky. Např., aby se krém dobře roztíral, nelepil, neucpával póry, nebyl přehnaně hutný, a vydržel na kůži dlouho i při koupání. 
Nejvíce se mi osvědčily krémy od Biodrermy.

Konkrétně spreje:
Photoderm Kid 50+
Photoderm Bronz 30 - který podprouje tvorbu melaninu v kůži. 
Výborný je také opalovací krém od Mary Kay s SPF 30.






A Photoderm Max 50+ na obličej, který je zároveň tónovací.



Takto vypadá nerozetřený:



A takto nádherně splyne s kůží po rozetření:




K opalování samozřejmě patří také péče po opalování. V té u mě vede rovněž Bioderma Photoderm After sun.



Tyto krémy si oblíbil i muj muž. A to je největší odpůrce mazání. Když jsem ho s nima přes jeho opakované protesty každé léto natírala, zjistil, že na tom mém povídání o pomalém a zdravém opalování něco bude. A dnes už je po mě sám žádá. :) 


Be Dreamer!
Pusu K.








10 komentářů:

  1. tak tak,svatá pravda,jen s těmi miminky si nevím rady,mám 9měsíční dceru a nechce se mi jí něčím matlat,stejně když je vedro tak nikam nemužem,to musím ještě vyzjistít,jen až to zjistím tak bude podzim:-)a příští rok tomu už se bránit nebudu,hezký den eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, i 9 měsíční holčičku bych určitě mazala. Právě již zmíněnou Biodermou Photoderm KID, která je speciálně vyvinutá pro jemnou dětskou pokožku. I když nejste na sluníčku, zákeřné paprsky si najdou cestu.

      Vymazat
    2. já vím,jsem z toho taková rozpačitá,to si taky pamatuju:světlo se šíří všemi směry:-),kdyby si takhle člověk pamatoval nákup:-),těžko říct co je lepší,naštěstí je po tátovi,tmavý typ,ale asi něco budu muset pořídit,přeju hezký den a těším se na další článek:-)

      Vymazat
    3. loni jsem měla dcerku ve stejném věku jako vy a doktorka mi tvrdila, že určitě můžu mazat od 6 měsíce a doporučila mi http://www.daylong.cz/slunecni-ochrana-pro-deti/prehled-produktu.html kde uvádí, že je to vhodné i pro děti do 1 roku, ale myslím, že mi říkala, že jí mohu mazat i tou 50 kids. zajděte si do lékárny, tam by vám měli poradit co je vhodné pro takhle malé děti, ale v 9 měsích bych se toho určitě nebála spíš bych se bála nemazat.

      Vymazat
    4. děkuju moc,my radeji moc nechodíme ven,až k večeru,v tom nejhorším se to stejně nedá,syn se mi právě po daylongu osypal,každý se diví,ale já vyhodila 500 za nic.dříve tak stál,nyní nevím,ja jsem alergik na milion věcí:-(,syn to podědil,proto se zdráhám malou čímkoli mazat,zatím jsme to zdárně přečkali,ani není opálená,jsou dva druhy,teda byly,chemický blok a fyzikální,ten chemický není vhodný pro malý,teda aspon kdysi mi to takhle bylo podáno,mějte se fajn eva

      Vymazat
  2. jo a ještě,letos jsem to trochu podcenila a měla jsem i jiné starosti a nemám krém na obličej s uv,stačí jít jen na chvilku ven s kočárem a pálí mně huba,to by jeden neřek:-),jsem teda světlý typ,tmavým typům to vadit asi nebude,ale sluníčko je opravdu ostrý,nikdy mi to nevadilo až teď,jasně že včera jsem se poprvé namazala opalovákem a nezatáhlo se?:-),jinak by to ani nešlo,mějte fajn eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je smůla. Když se prvně namažeš a hned je pod mrakem :D Já bez SPF na obličeji nejsem nikdy. Celoročně mám každý den na obličeji min. SPF 25. Mám ho v BB (SPF 30) i v krémech na obličej (SPF 25). A to opravdu hlavně z důvodu stárnutí pleti vlivem slunečního záření. Doufám, že ve 40 budu mít pleť třicítky :DDDD

      Vymazat
  3. Roztírá se ta photoderm kid 50+ dobře? A nebarví? Dcerku mažu jedině 50, jen když moc nepálí, tak 30, ale mám smůlu na opalováky, že buď se příšerně roztírají a nebo teď máme od eucerinu, který je skvělý, ale je světle žlutý a když nechtěně máznu i oblečení, tak jej zabarví. Jinak s článekm souhlasím ve všem, poctivě mažu sebe, dítě manžela i kamarády, když nám pomáhají na baráku :-D
    A nejlepší jsou ty dotazy, proč mažu tak vysokým faktorem malou, když jsem jen v Čr a ona je chudák pak neopálená proti ostatním dětem:-) Jo myslím, že ve dvou letech jí to je úplně putna, že nemá ten správný odstín :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simísku Photoderm 50+ můžu opravdu doporučit. Roztírá se perfektně, nelepí ani nebarví. Je bílý. Někdy nechá na pokožce lehce bělavý nádech, který se ale během chvilečky ztratí. A co je perfektní - nemusí se skoro přemazávat. I při celodenním koupání u moře mi stačilo přemáznout se ještě jednou. A někdy jsem zapomněla a namazala se jen ráno a stejně jsem se nespálila.
      A z dotazů ostatních si nic nedělej, já jsem taky za exota:D Děláš to nejlepší pro své dítě i svoje okolí. Pěkně všechny mazej dál a užívejte si sluníčka - zdravě :D

      Vymazat
  4. u mna je zase nevyhnutnost 50, bez tej nikam nejdem :)

    Inak ak hladas super zehlicku, ktora vlasy vyrovna aj zvlni tip tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/08/bianca-ma-novu-hracku-philips-hp834500.html

    OdpovědětVymazat