neděle 1. prosince 2013

DIY - jak vyrobit adventní věnec



Vy, kdo mě znáte víte, že jsem diva rukodělná a nic mi nedělá takovou radost, jako když můžu svoje hbité prstíky změstnat nějakou tvůrčí činností. 
Adventní věnce moje ruce vyrábějí už něco málo přes 15 let. Proč jsem se je naučila vyrábět, jsme si řekli už v minulém vánočním článku.
A proč jsem u toho zůstala, i když dneska si můžu věnec klidně koupit? Protože je to pro mě krásná tradice, která k Vánocům patří, a protože když něco stvoříte vlastníma rukama, je to prostě jiný pocit.

 Vzpomínám si, na první rok, kdy jsem se pokoušela adventní věnec vyrobit. V té době se nedala nikde sehnat podložka ze slámy, kterou dnes koupíte v každém květinářství. Takže jsem musela vyrobit i ji. Slámu jsme doma neměli, ale měli jsme seno. Nedaly se sehnat ani podstavce pod svíčky, ani takové ozdoby jako dneska. Improvizovala jsem  - do svíček jsem zespodu zapíchla nažhavenej drát a místo ozdob natřela oříšky na zlato zlatěnkou na kamna - věněc byl dost šišatej a chatrnej. Ale radost nám všem doma udělal velikou.
 Než jsem přišla na to, že není vhodné používat větvičky ze smrku ani jiných podobných jehličnanů, měla jsem několikrát slušně rozpíchané ruce.
Dnes používám větvičky z tisu. Nepíchá a neopadává.


Co budeme potřebovat:
podložku ze slámy
aranžérský drátek
tavnou pistoli
kleštičky na drát
nůžky
nůžky na větvičky



Na zdobení:
mašle
svíčky
podstavce pod svíčky
ozdoby dle libosti a vkusu



Na podložku na věnec klademe větvičky tak, aby se překrývaly a postupně omotáváme drátkem :


Když máme podložku celou zakrytou, uštípneme drátek a zespodu zasuneme do podložky.



Umístíme podložky pod svíčky :


A na ně posadíme svíčky:


Pod svíčky zapíchneme do podložky mašle, které si předem omotáme drátkem:
(já mám ještě tavnou pistolí připevněné hvězdičky, aby schovaly drátek)


Dozdobíme svíčky stříbrnými vlásky, aby zakryly podložku :


A nakonec připevníme lepidlem z tavné pistole ozdoby : 


Tak a takhle vypadá věnec ve výsledné podobě v obýváku na stole : 



Doufám, že se při výrobě vašeho vlastního adventního věnce pobavíte a že vám světlo jeho svíček do domovů přinese tu pravou vánoční atmosféru tak jako mně.
Dejte mi vědět, jak se vám věnce povedly, případně pošlete fotku na Fb , budu ráda. :)
Přeju vám všem krásnou a požehnanou první adventní neděli.

post signature

5 komentářů:

  1. já adventní věnce nevyrábím, ale naprosto chápu tvoje nadšení v tyhle vánoční diy věci :-) každý rok nám zdobím byt ozdobenými větvičkami a už se zase nemůžu dočkat, až nám to bude doma vonět jehličím.. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak Julie, vůně jehličí je totiž vůně Vánoc... tu nic nedokáže nahradit :)

      Vymazat
  2. Taky bych si někdy chtěla vytvořit tak krásný věnec ! Je to jeden z nejhezčích, jaké jsem v poslední době viděla ! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Navodu na venec se drzte! Je zaruceny a lety provereny. Kazdy si pak ten svuj trochu upravi a rodinny venec je na svete.

    OdpovědětVymazat