pondělí 30. prosince 2013

20 cílů na příští rok (a nejen ten)

zdroj
Novoroční předsevzetí si nedávám. 
  Ne protože bych je nesplnila, ale protože se různé věci ve svém životě snažím měnit průběžně, a protože jsem je během let shrnula do jednoho velkého cíle - být lepší (ještě lépe být nejlepší, jak dokážu). Ve všem. Ono je to hodně obecně řečeno, ale když se nad tím zamyslíte do hloubky, vlastně je to velmi náročný a tvrdý úkol. Nikdy mi nedošlo, jak moc přísná na sebe jsem a že si vlastně vnitřně myslím, že nejsem dost dobrá.

Jak se tedy stalo, že chci napsat seznam věcí, které chci splnit?
Nejdříve jsem četla TAG 30 věcí u Ananasky. A moc se mi líbil.
  A pak si ke mě velmi zvláštním a záhadným způsobem našla cestu část cizího seznamu 101 cílů. A ještě záhadnější je, že člověk, který ho napsal, byl sice muž, ale měl stejné povolání a velmi podobné cíle jako já a bylo v něm stále kus dítěte stejně jako ve mně. Zvláštní, řekla jsem si a pokývala hlavou. Osud mi asi naznačuje, že bych měla změnit moje "být lepší" na více menších bodů, které když se mi povedou splnit, budu se moct pochválit a odměnit. Ono moje "být lepší" je totiž cíl, který vlastně nikdy nekončí a nikdy není splněn... a to je celkem frustrující.
 Jednou jsem někde četla, že pokud máte nějaké cíle, je dobré říct je ostatním, protože vás to donutí je splnit. Znáte lepší místo kam je napsat než blog? Já teda ne.
Takže tady jsou:

  1. Pokusím se nelpět na věcech.

  2. Přestanu kupovat věci, které nepotřebuju (a že jich je).

  3. Opravdu přestanu řešit co si (o mně) myslí ostatní.

  4. Nebudu bojovat se svými vlasy (přestanu je nutit aby byly rovné, když vím, že
 prostě rovné vlasy nemám).

  5. Přestanu se bát samoty (naučím se být sama).

  6. Budu se mít opravdu ráda taková, jaká jsem (nedokonalá, upovídaná a trochu ztřeštěná).

  7. Zlepším se v angličtině (na tom už se pracuje).

  8. Konečně dodělám PZL (atestace - na tom se pracuje velmi pomalu).

  9. Budu dělat to, co chci, a ne to co bych měla.

 10. Budu věřit svojí intuici a budu ji poslouchat.

 11. Nebudu soudit, hodnotit a mít předsudky.

 12. Budu míň mluvit a víc poslouchat.

13. Nebudu si vyčítat že plavu, cvičím jogu, trávím čas s kamarády, čtu nebo píšu a nebo cokoliv jiného místo toho, abych doma uklízela nebo vařila. A nebudu se za to cítit provinile - že jsem špatná žena.

 14. Nebudu s někým, kdo mě nemá rád.

 15. Přestanu řešit minulost a budoucnost a začnu žít v přítomnosti (jak jsem o tom psala už tady ).

16. Změním svůj život na takový, jaký chci.

17. Zjistím, jaký život vlastně chci.

 18. Přestanu řešit, proč nemám děti a rodinu, a budu řešit sebe, jakkoliv sobecké se to zdá.

  19. Budu víc psát a dělat věci, které mě dělají šťastnou (psaní, čtení, plavání, jóga, lyžování, procházky, hra na piano, zpívání - nejlépe s Eli a Evi , šití a DIY projekty, malování a kreslení... je jich asi milion:)

 20. budu si znovu psát deník - je to nejlepší cesta k sebepoznání...
        (ještě budu muset vymyslet, jak ho zabezpečit, protože z vlastní zkušenosti vím, že deníky velmi lákají ke čtení - kdyby vás napadlo jak - dejte mi vědět, budu ráda)
zdroj
A co vy? Děláte si seznamy? A dodržujete je potom?
post signature
 P.S.: Některé vánoční dárky jsou zázraky, které odhalíte, jen když se budete dívat ze správného úhlu. :)

8 komentářů:

  1. Díky za inspiraci Clarrie.9,15,16!Držím pěsti. Kristýna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristýnko,to mam radost, že sis v tom našla něco pro sebe...9, 15, 16 hravě zvládneš. Jsi holka šikovná.
      Pěsti mi drž, budou potřeba - např. k bodu 2. - však víme, potkaly jsme se na Silvestra v Šantovce - já a mých pět tašek - hihihi..ale to jsem ještě mohla nakupovat. Musela jsem využít poslední šance a vzít obchody útokem :D
      Odteď do obchodů nechodim! Jedině tak totiž přestanu nakupovat :D

      Vymazat
  2. Ten seznam je super. A kromě těch odborných věcí a angličtiny jsem se v něm až nebezpečně poznala. Držme si palce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Anno...já se ve Tvým taky našla v nejedom bodě :)

      Vymazat
  3. 13 je nejlepsi a na 2 jsem moooc zvedava!!!:DDD

    OdpovědětVymazat