neděle 19. ledna 2014

Jak přežít virozu/rýmu/chřipku

zdroj
 Ti, co nás sledují na Fb vědí, že moravská sekce marodí - zatímco ta pražská si řádí v obchodních centerch... Grrr.
No jo no jo, já vim, už žádný zbytečný nákupy. 

 Nicméně, jak se tak válím v posteli, přemýšlím o tom, jak z duše nenávidím být nemocná a jak mi vadí, že je mi blbě a že nemůžu nic dělat... a jak je naopak super, když jsem zdravá, nic mě nebolí a můžu dělat všecko. Kolem mě se vrší nepořádek a já nemůžu vstát a jít ho uklízet... a to mě vytáčí ještě víc.
 Všichni to známe - rýma jak kšandy, bolí vás hlava, sebemenší pohyb vás velmi unaví a náramně se při něm zpotíte, a pokud je to hodně pěkná viroza, nasedne na ni bakteriální superinfekce a vám začne hrčet na průduškách jak ve starých pendlovkách (v případě mých a Eviných astmatiských průdušek vždy).
 Jestli něco s Evčou umíme - kromě nakupování, make-upu, sledování aktuální módy a dalších neméně důležitých věcí - je to marození. Obě jsme "slabý na průdušky", jak říkávala máma, a obě jsme byly v dětství opravdu často nemocné - nejčastěji a nejraději spolu v jedné posteli... (Btw, sdílela jsem s Evčou jeden pokoj a jednu velkou postel až do svých 26 let:) 
 A já pro vás mam dneska několik tipů, jak si to stonání aspoň trošku zpříjemnit a uzdravit se co nejrychleji.

 Pokud musíte pracovat jako já (a pracujete hodně a rádi), není to uplně ideální. Já vim, všichni si řeknou, ono se to nezblázní... no co, týden si poležíš a bude. S mým povoláním v kombinaci s tím, že pracuju na konci světa, se to bohužel zblázní, a pokud neplánovaně na týden vypadnu, zadělám si na takový problém, že to doháním dalších 14 dní i víc. Takže pokud nejsem na smrtelné posteli, zůstávám v práci. Samozřejmě s plnou ohleduplností k ostatním - nechci nikoho nakazit - na tu rýmu jako šráky jsem vymyslela takovej trik s rouškou a kapesníkem... ale ten si nechám radši pro sebe. :D

 Takže pokud pracujete - omezte veškeré ostatní aktivity, pokuste se hýbat co nejméně, teple se oblíct, nacpat se min. 1000 mg vitaminu C  (ony to ty ledviny zvládnou, když se budete hodně prolejvat čajem) a pokusit se to v práci přežít. Všechno, co můžete, odložte na dobu, až budete zdraví - já se snažím pracovat nejdéle 6 hodin, když jsem nemocná, a po práci zahučet rovnou do postele, vstát z ní druhý den ráno, jít do práce a zase se do ní vrátit. Marodím naplno až o víkendu.
Pokud do práce/školy nemusíte, máte vyhráno. 
 Tak a teď, jak si ten pobyt v posteli vylepšit: 
  • Kupte si kapky do nosu se zvlhčujícím účinkem - jsou trošku dražší, ale opravdu je to skvělá věc. Nebude vás pálit nos od přesušené sliznice. To pálení je někdy horší než ta rýma sama.
  • Papírový kapesníčky s balzámem - jsou krapet dražší, ale vyplatí se to - nedřou. Já jiný nekupuju nikdy.
  • Mažte si nos po každým smrkání - já k tomu používám Extra zvláčňující noční krém od Mary Kay- je to taková růžová vazelína. Uplně stejně dobře vám ale poslouží jakákoliv jiná vazelína (vyjma technický vazelíny na ložiska samozřejmě).
Díky těmto třem bodům nebudete mít ten ohavně odřenej, červenej nos, kterej vám jako vzpomínka na právě prodělanou virozu zůstane ještě týden po vyléčení.
  • Uvařte si min. litr čaje do termosky a postavte si ji k posteli, ať nemusíte vstávat.
  • Čtěte, koukejte na seriály, spěte. Dělejte cokoliv, co vás trochu zabaví a zároveň udrží v posteli - ideální je koukat na seriál typu Sex ve městě, Dexter, Game of Thrones, Braking Bad, Gossip Girl, Grays Anatomy, Homeland, cokoliv máte rádi.
  • Zvýšenou teplotu nesrážejte (urychluje imunitní procesy, tělo je chytrý a ví moc dobře, proč to dělá). Počkejte si až na horečku - teprve pokud se teploměr vyšplhá nad 38 - srazit na kolena.
  • Pokud neberete ATB (to je ten případ chrčících pendlovek v průduškách), cpěte se ovocem a vit. C, můžete zapojit osvědčené rodinné recepty jako je zázvorový čaj nebo cibule s medem.
  • Když se vám trochu uleví, vykoupejte se a umyjte si vlasy - já si pak vždycky připadám mnohem líp.
  • Když máte pocit, že už je vám "skoro" hej, vydržte ještě jeden den ležet. Tedy pokud se nechcete vrátit na začátek a dát si celou proceduru ještě jednou. :)
 Moji pomocníci na nočním stolku:
Čtení a tablet - zábava, Kapesníčky s Balzámem - DM, Extra zvláčňující noční krém - Mary Kay, Kapky do nosu se zvlhčujícím účinkem - Olynth, Čajíček.

Co vy a marození? Máte nějaké osvědčené tipy?
post signature

10 komentářů:

  1. Osvedcene tipy... dej si lazen, to Ti ulevi:D... jinak nemocneni hruza, des, bes!!! =OOO Prave lezim v pelechu, zakryta az po bradu a boli me uplne vsechno! Domacnost by potrebovala vysat, vytrit, umyt, hromady pradla zacinaji pripominat velehory, potraviny dochazeji a ja se sotva doplazim s jazykem na veste na wc nebo dolu pro jidlo. Grrrr, Hate to be sick!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda jen Eli, že nemůžeme marodit spolu. Uplně to vidim, jako když jsme byly malý :D

      Vymazat
  2. suhlasim pekne tipy, ja este pridam dat si do usi mp3 a pocuvat nejaku show v radiu, kupit si televizny program a ked sa minu vsetky serialy zakruzkovat si co znesitelne ide a obvolat vsetky kamosky, ktorym som nemala cas sa ozvat :)

    Posledny tyzden Nobilis Tilia giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/novorocna-nobilis-tilia-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě většinou nějakej seriál na ten muj marodící víkend stačí..ale pokud je člověk doma týden nebo víc, tak je to málo, to je pravda...ještě jsem zapomněla napsat, že super je poslouchat knížky v audio verzi :)

      Vymazat
  3. Mně zabírá Wobenzim i v akutní fázi. výrobce to dřív uváděl v letáčku že i při chripce atd. Začít 3 krát 5 a přestat brát při odeznění příznaků. Teď to tam nevidím, třeba blbě koukam. Každopádně je to levnější než neschopenka a virový zápal plic nepotřebuje ani zdravý člověk natož astmatik. Taky se hlásím do klubu:-). Jinak audio kniha je super věc. Takový Malý princ, toho mám moc ráda. Namluvil to Cupák a to je balzám pro uši a nervy :-). Ještě bych potřebovala radu. Neumím přejít plynule z polohy psa do polohy prkno. Vadí když si popojdu nohama dozadu? Jsem samouk a cvičím si podle dvd a knih. Ale tyhle věci tam prostě nejsou. Následně udělat kobru mi prostě nevychází. Mějte se Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Evi,
      přejít plynule z polohy psa (střechy) do polohy prkna (kliku) jde právě velmi hladce. Možná máte v pozici psa nohy moc blízko k hlavě, a proto vás to nutí popojít si s nima dozadu. Zkusím na youtube najít video, kde je to vidět, a hodit vám sem odkaz. Pokud ho nenajdu, tak Vám zkusim nafotit sebe krok za krokem.
      Malého prince miluju taky :)

      Vymazat
    2. Evi, tak jsem to video našla :
      http://www.youtube.com/watch?v=JHQa0DNk6Jw

      je to vidět přesně v minutě 3:33 pokud jste teda myslela polohu psa s hlavou dolu (střechu) pokud psa s hlavou nahoru tak to je tam taky několikrát vidět :) Doufám, že to pomohlo.

      Vymazat
    3. Děkuju moc :-). Právě probíhá zápis na instruktora v Yogacentu v Praze, chjo letos to prošvihnu. Pokud otevřou i příští rok, jdu do toho :-). Eva

      Vymazat
    4. Není za co :) pomůžu vždycky ráda. Joga je prostě úžasná. Já jsem teď necvičila skoro měsíc, Vánoce a pak jsem byla nemocná...a mam takovej absťák, že se nemůžu dočkat úterní hodiny.

      Vymazat
  4. Děkuju moc, moc pěkný video. Já utrácím peníze za knihy a dvd. Na you tube si muže každý dát co chce, tak jsem opatrná, ale toho se budu držet. Jako amatér mám problém dát dohromady sestavu. Cvičím něco podobného, ale tohle je rozmanitější. Dám svůj tip, pro mne je super Face Yoga Method, na you tube. Uvidíte samy. Díky Eva

    OdpovědětVymazat