středa 9. října 2013

Blonde balí a radí : Co s sebou do letadla?



Jak už víte, chystám se na Thai trip. V pátek odpoledne mě čeká nejprve cesta Pendolinem do Prahy a pak po nekonečném čekání na odbavení a dalším nekonečném čekání po odbavení budu konečně sedět v letadle a před sebou mít let Praha-Bangkok.
Čekají nás dva přestupy, jeden v Helsinkách a druhý v Hongkongu. Na oba se těším, ani na jednom z letišť jsem ještě nebyla. Lety nám budou navazovat, takže bohužel nebudeme mít možnost navštívit ani jedno z měst. Hongkong mě teda mrzí dost, ale na druhou stranu o to dřív budeme v Bangkoku.

I s přestupama nás čeká něco kolem 19 hodin cestování, je tedy potřeba se náležitě vybavit a předejít nudě.
Cestujeme nalehko a vše, co si povezu s sebou, si taky budu celých 16 dní nosit na svých hubených zádech. Protože jsem holka praktická, pořídila jsem si v Decathlonu tento úžasně lehký a skladný batůžek, který mi bude sloužit jako příruční zavazadlo na cestu a zároveň při drobných výletech mezi přesuny po Thajsku, když budu moct krosnu zahodit někde do kouta našeho ubytování.
Vejde se mi naplněný do vrchní části krosny, odkud ho jednoduše před odbavením vytáhnu, krosnu pošlu, ať si jde po svých do zavazadlovýho prostoru, a my s baťůžkem si půjdem užívat na palubu Finair.
Když ho pak nebudu potřebovat, jednoduše ho sbalím do kuličky (viz fotka níže) a zastrčim ho do nějaký kapsy krosny, kde nebude překážet.


Tady je batůžek rozbalenej

A tady už je zbouchanej do kuličky


Příruční zavazadlo teda máme. Tak a teď, co do něj s sebou? Kvuli zmíněným dvěma přestupům se může stát, že moje krosna pojede na dovolenou někam jinam než já. Né, že bych jí to holce nepřála, ale přece jen, trošku bych asi postrádala věci v ní. Takže jsem si udělala malý výcuc věcí, který jsou buď důležitý, zabaví mě během letu a nebo s nima přežiju pár prvních dní po příletu. Než si něco nakoupím.
Nejsem moc zásobená technikou a elektronikou, našteští ale mám kamaráda, kterej má snad všechno, na co si vzpomenete, a ještě mě má natolik rád, že mi to všechno půjčil. (Doufám, že nic neztratím, neutopim nebo nezničim.) Čili, v batohu pojede foťák, podvodní foťák a kamera. Další, již mojí technikou, bude tablet, který mě zabaví během letu a zároveň díky němu zůstanu v kontaktu s vámi... těšte se, cestopis se mi už rýsuje v hlavě.
Dál telefon a sluchátka, jednak důležitá věc, jednak pro zábavu. Dál nějaká ta kosmetika na dobu letu... minerální voda ve spreji - mám svou suchou pleť ráda a klimatizace letadel by mi z ní udělala suchar. Můj oblíbený parfém v dávkovači (Chanel Coco Madm.), hydratační lesk na rty od Mary Kay - už tak se budu sama sobě zdát dost neupravená. Troška lesku vám hned zvedne náladu i sebevědomí.
A samozřejmě deodorant od Bioredmy. Bez něj ani ránu.
Grrr, koukám, že mi tu chybí kartáček na zuby, ten tam teda bude taky. Jednak jsem na čištění zubů ujetá, což se u mě asi předpokládá, ale hlavně svá fixní rovnátka prostě po každém jídle vyčistit musím.
Na co plavky a sluneční brejle? Tak to jsou přesně ty věci, ve kterých bych přežila ty první dny. 





Určitě vás zajímá proč ta maska na oči. Kromě toho, že je tak krásná a jsem v ní neskutečně sexy, je to na delší lety moc praktická věc. 
V letadle totiž nikdy není uplná tma. A nebo chcete spát, když se zrovna svítí a oni vám prostě nezhasnou. No tak si zhasnete sami. Nasadíte masku a můžete pěkně chrupkat.
Od toho budu mít v baťůžku i ručník - opět má dvojí využití - bude se hodit, kdyby si moje krosna udělala výlet na vlastní pěst, a navíc se s ním můžu přikrejt, až budu chtít v letadle spát.
A co hodlám během cestování dělat mimo spaní? Jsem velkej spáč a spim téměř kdekoliv a kdykoliv. Přece jen ale dvacet hodin v kuse ani já spát nebudu. Leda bych se naládovala stilnoxem. Ale to rozhodně nemám v plánu. 





Nejvíce času budu číst. Čtení je moje nejoblíbenější zábava. Pokud jedu na 14 dní do hotelu, kde se hodlám jen válet na pláži, většinou s sebou beru tak 8 až 10  knih. A většinou je i úspěšně přečtu.
Pro cestování s batohem na zádech jsou knihy trochu nepraktický. Ačkoliv elektronický knihy moc ráda nemám, spokojím se moc ráda se čtením na tabletu. Naložit si na hrb 10 knih a dva týdny je na tom hrbu tahat, totíž fakt nehodlám.
Kdybych náhodou byla na čtení moc unavená, vytáhnu sluchátka, který píchnu do tabletu nebo do telefonu, a budu poslouchat hudbu. (Vhodné také při pokusu o spaní v letadle plném řvoucích dětí, v těchto případech doporučuji volume na max - maska na oči v tomto případě nutná.)
Teď víte co budu mít s sebou i co hodlám dělat během letu, zatím se mějte a přejte mi :

Bon Voyage :)

Be Dreamer!
XOXO K.









6 komentářů:

  1. užijte si to a šťastnou cestu:-) bye bye eva

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě bych doporučila vzít si s sebou léky, sice tam koupíš všechno i bez předpisu, ale stojí to tam o dost víc. Třeba platíčko Ibalginu za 150 Kč a tak... Stejně tak repelenty jsou důležité, ale musí obsahovat 20 % účinné látky deet. U nás jsou levnější a vyrábí je značka Predator. Slabší jsou k ničemu a silnější můžou vést k prudké alergii - je to dost toxické. A určitě repelent nepodceňte, já se v lednu nenašplíchala jen jednou a dostala jsem horečku dengue a nebylo to nic moc... Výlet hrozně závidím a chci taky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za rady Anno :) Naštěstí máme všechno. Oba pracujeme ve zdravotnictví, takže máme i to co asi nebudeme ani potřebovat. Jsme očkovaní proti HBV,HAV,i břišnímu tyfu. Máme spešl repelenty z centra cestovní medicíny asi se s nima budu "polejvat" od hlavy k patě máme namířeno i do Kambodži, kde se to malárií jen hemží -pro jistotu máme i zásobu antimalarik. Lékárničku mam narvanou vším možným včetně antibiotik a Prednisonu :D
      Opravdu doufám, že nic z toho nebudeme potřebovat.

      Vymazat
  3. Jeste si tam dej nabijecku.
    Hodne pozitivnich cestovacich zazitku preje Oliva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Olív, těším se neskutečně:) Ano ano, nabíječka jede v příručním zavazadle taky :) na teblet i na mobil a dokonce i na foťák :)

      Vymazat