pondělí 14. října 2013

Den 2 - stále na cestě

V Helsinkách máme na přestup 20 min. Vše probíhá hladce - pouze přesedneme do většího letadla. Na nákupy opět není čas. Vzhledem k tomu, že je zde půl jedenácté večer, většina obchodů už je stejně zavřená.
 10 hodinový přelet do Hongkongu prospím. Budím se pouze na jídlo... jak už jsem říkala, jsem opravdu velký spáč. Když mě letuška budí k snídani, říkám si, že bych ještě spala a jaká je škoda, že neletíme dýl.
 V Hongkongu musíme vyzvednout krosny a znovu projít tolik oblíbeným zdlouhavým odbavením. Na let Hongkong - Bangkok nás nemohli odbavit už v Praze, protože jsme se časově nevešli do 24 hodin.
V Hongkongu jsou čtyři odpoledne. Na letišti panuje organizovaný velmi hustý provoz, lidé poklidně stojí ve frontách na odbavení. Nebo procházejí všemy směry a spěchají s kufry i bez nich. Už teď lituju, že jsem si brala tolik věcí - ta krosna je fakt těžká!
 Snažíme se najít odbavovací přepážku pro náš let, což se nám, jak později zjistíme, nepodaří. Nakonec nás odbavuje paní na přepážce pro uplně jiné lety. S omluvou nám hlásí, že náš let už je plný. Nechápeme, jak je to možné, když letenky máme koupené už půl roku.
 Číňanka za přepážkou nějakým zázrakem vykouzlí dvě palubní vstupenky, dokonce o třídu vyšší než jsme měli koupenou, leč jsou to poslední místa, a tak sedíme každý jinde.
 Dostaneme znovu najíst, za okny letadla se pomalu smráká. Vzdhedem k tomu, že jsem před chvílí snídala, je dost divný, že už je zase večer. Můj biorytmus se naštěstí nechá celkem lehce obelstít, a tak za chvíli zase usínám... sotva oka zamhouřím, už přistáváme v Bangkoku... tří hodinový poslední let je pryč a nás tisíci světly vítá asijská metropole, kterou Thajci důvěrně nazývají město andělů.
 Vyměníme do začátku nějaké dolary na bathy - všichni víme, že na letišti je vždycky nejhorší kurz. Před letištěm se zdlouhavě vyptáváme na stanovište shuttel busu, kterým se přesuneme k Viktoriinu pomníku, kde přesednema na autobus hromadné dopravy. Asi za hodinu a půl vystupujeme na meeting pointu a ráji všech baťůžkářů v Bangkoku - ulici Khao San.
 Prodíráme se s krosnama mezi obrovským množstvím lidí, kteří jedí, popíjí, nakupují a nebo se jen tak procházejí a hledáme nocleh. Guesthousy jsou schované mezi diskotékami a obchody a velmi těžko se hledají. Jsme zpocení a unavení. Ubytujeme se v asi pátém hotelu, osprchujeme se a vyrážíme do ruchu Khao San zařítit zítřejší přesun do Kambodži a dát si u stánku proslulé asijské nudle..
 Nezapomínám si u stánku s ovocem koupit mango, přesně dle instrukcí nejlepšího kamaráda (co mi půjčil foťáky a kameru) - ...měl pravdu - chutná uplně jinak než u nás!
Be Dreamer!
XOXO K

1. Pěkný! :-) Ještě taky záleží jaký mango. Jsou jich stovky druhů. Nejlepší jsou žlutý extra sweet :-) http://forums.gardenweb.com/forums/load/tropicalfruits/msg1120545719747.html Martin

2. Musim letet, koment, az se vratim;) <3

3. Btw, 11 kg je dobry! Ja mela kdysi do Spanelska asi 16 nebo 17, a to jsme jeli stopem:DDD. Do 11 kg bych se nesbalila asi ani kdybych mela jit pesky;)

4. Kler, ne abyste jeli na ty filipiny, ted mi tu Pavel cte, ze tam bylo dnes silne zemetreseni, zemrelo min. pres 100 lidi, takze nikam!!!

5. Tam jsme přesně na těch třech místech byli minulej rok, ale zemětřesení může bejt všude ... tenkrát na ty Vánoce na Ko Phi phi to byli tisíce. Kdo se bojí nesmí do lesa, na Macháči zemětřesení nejsou .-) Martin

6. Rozkaz Lizzi, už nikam nejedu a budu sedět v čechách - bude to tak lepší?? :D ...ty Filipíny mě lákaj ale ;)